Wednesday, March 9, 2011

Kalau belacan itu busuk. Ada yang lagi busuk

.
Hari-hari gi keje da ada sumber stress yang baru. Sejak awal bulan lepas, opis aku da ada perubahan dalam kedudukan meja-meja staff. Mostly berubah tempat duduk. Jadi aku pon tak terkecuali kene pindah tempat duduk. So dalam sitting arrangement yang baru ni, depan aku duduk lah sorang staff baru. Before ni staff tu duduk jauh dengan aku tapi disebabkan penstrukturan semula sitting staffs, jadi ada la sorang mamat cina duduk berdepan dengan aku. Aku takde hal lah, sape2 pon duduk dekat aku oke je tapi masalahnya sekarang ni cina tu punya bau badan masyaAllah hangit tengik sengit!!!!!

Makkkk!!! Tulun!!! Aku agak budak ni mesti jenis tak mandi pagi. Kalau da petang-petang aku leh time la kot2 naik aroma tak menyenangkan tu, eh ape plak, petang2 pon aku tak leh trima aroma memualkan tu, tapi masalahnya cina tu sekarang pagi-pagi pon, baru beberapa saat sampai opis dah semerbak mencucuk-cucuk idung bau badan dia. Baju yang dia pakai tu nampak bersih tapi macam bau baju tak basuh setahun. Eh over plak, macam tak basuh dua minggu lah kot.

Aku rasa bau tu banyak datang dari ketiak dia. Gamaknya gitu hangit bau keti dia, aku rasa memang sah lah tak pakai deodoran. Muka jambu abes, ramos rambut memang ala-ala korean style, dia punye fringe rambut memang kalah fringe pompuan, pastu rambut yang kat tengah tu dia tegakkan ala2 trojan tu. Tapi kalau setakat muka tiptop tapi ketiak bebau hangit pon tak gune jugak apek oi!!!!!!

Mula-mula tu aku buat tak tau jelah, sebab malas lah nak gosip-gosip dalam opis ni. Tapi satu ari tu Kak Z, senior aku yang duduk sebelah table aku tanya:

Kak Z: Hang takde terbau ke. Si polan tu bau tau tak. Busuk.

Aku: Waaa. Akak pon terbau je. Saya ingat saya sorang je yang realize. Saya wat senyap jela.

Kak Z: Oit, sampai belah sini pon bau ko kate boleh akak tak sedar. Ko gi la nasihat dia, belikan dia deodoran ke.

Uishhhh. Harus ke aku tegur dia. Dia lelaki kang jatuh plak maruah. Memang la dia muda lagi dari aku, tapi tu kan berkaitan dengan air muka dia, maruah dia. Kang termalu plak tak pasal2 resign plak, aku plak yang kene dengan bos sebagai puncanya. Tapi kalau tak tegur kang memang hari2 la aku breakfast dan lunch dengan bau yang sangat enak!!!!

Tapi pagi tadi aku rasa bau yang paling kuat setakat aku penah bau dari dia. Baru sampai opis dah zuuppppp. Menusuk idongku! Aku tak tahan terus pekap idung dengan tudung. Lantak lah dia nak kata ape. Sekarang ni air cond memang tak leh tutup. Opis aku ni kadang-kadang bila suhu da rendah sangat, bila da sejuk sangat-sangat, bila jari da beku sampai nak click mouse pon seksa, kitorang akan tutup jap air cond tu untuk lebih kurang setengah jam. Tapi sejak masalah bau ketibus (ketiak busuk) ni muncul, kitorang sanggup sejuk dari mual terbau bau ketibus.

Persoalannya------mampukah ku bertahan dengan ketibus itu?
Mampukah!
Mampukah!



Rambut perghhhhh macam artis korea! 

T
a
p
i


 
 Ketiak ko tengikkk!!!!

Adoi lah!

UUUUuuuuUUUuuuUUuUUUUuuuu. Nak benti keje lah cani! (alasan!)

No comments: