Tuesday, April 19, 2011

Live dari nokia5800.

Dan di ofis, entah orang ke berapa resigned. Baru tender lah,belom resign lg. Dan ini membuatkan perut aku rasa senak bepinau pinau sebab boleh bayangkan beban-beban keje budak tu akan dihempap-hempap kat aku. Penyek la aku mcm ni. Aiyok! Tak mampu tak mampu tak terdayo den! Keje aku sindiri pun tak tetanggung ockay! Dan terus buat aku rasa macam alangkah bgsnya kalau aku join meresignkan diri. Oh no no no. Agak-agak kalau da lama idup sila la buat sbb aku tau ayah tak suka aku resign. Tapi seksanya keje kat company tu hanya aku je tau.

Susah dapat bos yang tak reti admit salah sendiri ni. Annahl, Ilyana, Aziany, Maria, Aimie, Reza, Shira, Natasha, Helen. Tu sume budak department aku yang selamat memberambus diri dari company ni. Ni statistik aku sendri semenjak almost 9 bulan aku keje kat cni. Amount turn over yg tinggi sbenanya utk sebuah company sedang2 saja ni. (bos sila kaji ape mistake anda,jgn soh kami je evaluate diri, anda pn jgn malu jgn segan nilai diri dan nilaikan management anda).

Ni Eugene plak naek kapal bdk2 resign. Hadoi. Tapi kan pelik jgk. Kenapa la aku ni mampu betahan ek padahal aku dah jelaaak keje ctu. Tabah btl aku ble pk2 blik. Maybe hati dah jadi kental dan kenyal. Itu pasal lah. I will i will (resign), but but buuttt...not now! Tunggu seru dulu. Bg aku grab ilmu bg mantap then baru gua chalo. Waktu tu kalau bos tahan or counter offer mcm mane pun, die psiko cane pun, aku akan 'selamat jalan romeo'. Tp bgs keje kat company kureng ckit mcm ni, at least didik aku jadi tough!

Oh ye. Nak cite pasal ayah sikit. Ahad lepas along dan lakinya dtg tau, nyinggah dlm ptg2 kol 6.30 ptg cenggitu. Along melepak umah lama jgk smpi ke malam. Sempat la die and her asben tgk ulangan maharaja lawak smpi abez. Lawaknyeeee maharajaa lawak minggu ni. Korg suke tak? Dulu haram la aku nak follow sgl cite2 org nak kejar glamer ni, ate mcm mane le blh tejebak ni mike oi. Takpe. Janji 1 famili terhibur. Tgk smpi nak ke midnight, jd ari da lewat along pun nak balik lah. Masa along salam menyalam, along seloroh kt ayah:

----'ayah rindu along yeee'.

Dan-dan je pak rahman tunjuk muke kental dan jawab

----'eh.ape plakk.mane ade rindu2'. Seloroh ayah. Muke bajet kental. Padahal gumbira dpt tgk muke anak. Hohoho


notes---gudluck pada mr hati. keje asek jd mc je. takpe2,tunjuk bkt nti senang nek pangkat.haha..semoga meng'mc'kan majlis dgn jayanya.

note---agak2 bos stalk tak blog aku.ntah2 die tau url blog ni and bace. die suke beno ngendap2 bnd personal org nih.

note---esok nak try bincng dgn bos utk apply cuti yg jth dlm 'tempoh haram mengambil cuti'. harap2 die blh consider. klu tak confirm aku resign. joking!

2 comments:

Oda Willy said...

jom la kita sama2 resign... hahaha... *miss u kakakkkkkk!!!!

husna.Rahman said...

haha.awak klu resign dr pektikal naya namenye tuuu..huhu

miss u too dear sis!mcm dah lm btl xjumpe!