Friday, August 20, 2010

.
.
.
Buku oren shining shining kat atas ni ade sape yang recognize or rase-rase macam familiar je?? Mane-mane budak HRD yang da lupe buku ni memong nak kene ketok sampai biol. Pastu rendam lam tasik kat DKAP bila nak buka baru boleh naik. Melampau kan. Agak melampau lah-kan.

Nama buku---- AKTA KERJA 1955 (AKTA 265) PERATURAN-PERATURAN & PERINTAH.

Yihaaaa~

Ekceli today aku akan continue ngan training pasal payment, payroll and timesheet. So malam tadi aku cari balik buku tu. Sebbek la buku tu memang aku letak elok2 je kat rak sebab aku tau 1 ari bile aku keje mesti aku hadap balik buku tu, at least untuk review kan. So that why la aku wat entri pasal ni sebab kene bace and remember balik isi perut buku ni. So arini bawak kat opis buku tu. Letak atas meja cantik je dia punye kale very the very bright kan, oren lagi, sekali manager lalu nampak. Haha. Cam semangat je kan siap wat revision. Jangan la dia tanya aku macam-macam mase training nanti.

Ekceli la kan, aku cuak nak uruskan pasal timesheet ni, sebab aku da lama tak main ngan nombor. Aku mmg takot ngan nombor. Nampak nombor je aku cuak. Besties aku tau sgt la kan perangai aku ni. Haha. Tapi tulah, ni kire duit gaji orang tu takot wat silap. Hehe. So mase training kene put maximum punye speed untuk learn faster and accurately. Harap2 otak tak benak sangat arini.

Belajar HRD, tapi keje lam bidang HRM. Lari cikit lah tapi still HR. Takpelah, yang penting nak collect pengalaman bergunung-gunang dekat private company, sebab keje lam private mmg kene learn faster and persaingan sangat tinggi. No time nak mengular2 nih. (Ni pon curi2 update sebab arini dikurangkan kerja sbb ade training). After da puas keje lam private, then aku akan pastikan yang aku akan build up my career lam bidang HRD, by hook or by crook, nak jugak duduk lam department training and development. Nak jugak2 jadi trainer. Klu tak sia2 je belajar tigep tahun lam HRD, campur diploma lagi. So ini akan masuk lam list long-term goals utk dicapai nanti.

Okie-lah. Mao sambung bace jap. Rajin tak? Da macam nak test plak kan. Hehe.
Hepi fasting to all.
Hepi breaking the fast to all.
Hepi friday too.
Solat jumaat khusyuk2 ye pada lelaki2 di luar tu.
Dan esok sabtuuuu-lah.

(^.^)

::buku tu miss jennifer pinjam la pulok after training tadi::

No comments: