Saturday, August 21, 2010

ustaz kazim elias - Bergembiralah Wahai Wanita.

.
.
.
Pernah dengar nama Ustaz Kazim??
Pernah??
Tak??!!!
Aku pon tak pernah. Ehehe

Tapi semalam mase ngah fesbuking ngan along, along ade jumpe satu video ceramah by Ustaz Kazim. Ceramahnya klaka but still informative. Klu taip kat u-tiub ade banyak collection ceramah ustaz ni. Maybe anak2 dia kot yg upload nak bagi bapak dia lebih glamur. So, pepagi ni, before I start keje u, i nak sharing is caring-lah ngan u kan.




Da tengok? Bestkan? Kelakarkan ustaz ni. Klu ustaz ni bagi ceramah sureeee tak ngantok punye. Tapi jangan hanya gelak kosong jek, amek pengajaran dari ape yg ustaz ni ceramahkan. Sekali sekala man-nusia man-nusia kat donia ni nak jugak kene sekolahkan bagi ade kesedaran. Lagi-lagi yang makin tua mcm aku ni. Tapi ade orang tu kate dia ingatkan aku 22 thn. Kire mude la jugak lagi tu kan.

Nyatanya, mmg tak susah orang perempuan nak masok syurga, hanya menjaga yang 4. Solat. Puasa. Menjaga Kehormatan. Taat pada suami. Cukup sempurna seseorang wanita tu jaga 4 perkara ni, InsyaAllah syurga lah balasannya. Bak kate ustaz ni pilihlah mane2 pintu syurga kan. Tapi hakikatnye perempuan jugaklah yang paling mudah nak masok pintu neraka. Jangan lah aku tergolong dalam kategori tu. Setiap hari berdoalah agar diperkukuhkan iman dalam diri. Jangan sekali-kali akidah terpesong. Neraka jahanam lah jawabnya.

Bila aku muhasabah diri macam rase macam ceteknye amal ibadah sepanjang hampir 24 tahun aku hidup. Mati boleh datang menjenguk bila-bila masa je. Takotnye kalau kite mati dalam keadaan amal ibadah terkontang kanting. Setiap hari InsyaAllah aku berazam untuk jadi lebih baik dari hari yang sebelumnya. Amin. InsyaAllah.

::al-fatihah buat allahyarham Lyana Zainal yang meninggal beberapa hari b4 ramadan stat sebab kanser::
::will miss u dear::


'keje di hari sabtu?----->positif positif'

(^.^)

2 comments:

Anna Boleyn said...

best best. :)

emm..jap jap lyana zainal tu blogger ke. macamfamiliar la nama di. al-fatihah. semoga dia ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

husna.Rahman said...

best kan..

hehe...

lyana zainal tu bkn blogger, tp member mase same2 sek menengah dulu..

kenal ker?