Monday, December 20, 2010

Kisah dan episod. Oh babak juga.

Whoaa..wujud mood untuk update blog tapi tak tau ape cerita nak share nak btau nak habaq. Obsesi pada blog da berkurang dan apekah itu. Jadi bila datang mood haruslah segera update sebelum mood lari.....Ape nak share yee.....

Kisah 1
Kisah pasal kerja dan ofis. Sabtu lepas keje dan suddenly dapat email dari bos. Email tu aku tafsir sebagai warning kepada pekerja dan ditujukan kepada department aku iaitu department operation. Email yang berbentuk satu arahan di mana start daripada Isnin depan semua staf untuk department operation hanya dibenarkan balik pada pukul 7. Atas alasan bos tak puas ati dengan performance staf dia jadi dia nak puaskan hati dia dengan tahan pekerja dari balik dari waktu yang sepatutnya dan buat kerja semaksimum mungkin. Kerah tenaga sebanyak mungkin.

Aku cuba terima ni sebagai satu cabaran kerja. Ikotkan memang rasa tak puas ati. Tapi aku cuba suapkan otak ni dengan reasons yang positif dan munasabah supaya kurang la sikit rasa bengang kan. Aku jugak cuba terima ni sebagai satu cabaran dalam dunia kerja. Sape kate adalah satu perkara yang senang.

" takpelah...mula-mula keje ni biar kene dengan company yang tough yang susah yang cabaran banyak..nanti kemudian ari ge keje kat tempat lain senang ", ni kate-kate semangat kakak aku bile aku cite pasal mendalah ni.

Makanya haruslah aku kembali bekerja esok dengan satu semangat yang baru dan sahut cabaran bos untuk tingkatkan prestasi. Oyeah!!!

notes: kalau aku pikir-pikirkan balik..ramai lagi org yang belum dapat keje. takpun keje tapi dgn condition, kerenah, masalah problem yang lagi dahsat dari aku. jadi aku syukur!

Kisah 2
Oke.. Mari bergerak ke kisah kedua. Ready? Jom..

err..

errr...

errrr....

eerrrrr....kisah kedua aku cerita later-later la eh..sudah mao tido meh..hekhek..

2 comments:

Noor Shafira Noor Rashid said...

dear....x pe..kite pn selalu balik lewat...hehehe

Noor Shafira Noor Rashid said...

dear....x pe..kite pn selalu balik lewat...hehehe