Monday, December 27, 2010

Kisah Minggu Lepas
Pedih je rasa ati last week bila dapat email dari klien yang tembak aku. Siap emel tu forward pada boss. Aku dah cuba sedaya upaya untuk memenuhi kehendak klien. Aku bukannya tuhan sampai aku boleh control apa saja yang akan terjadi in the future. Tapi kalau terus menerus dapat klien yang rasa dia je yang betul je memang boleh naik baran la jugak kan.

Oke. Ona! Bila bad things happened haruslah refleks balik dan cuba tukarkan yang buruk kepada baik. Negatif kepada positif. Keruh kepada jernih. Cewah.

Monolog kepada diri sendiri: ‘takpelah ona. ini namenya cabaran donia kerja. sape kate kerja tu senang. takpelah kerja cabaran cikit sekurang-kurangnya hujung bulan nanti duit yang ko dapat duit halalkan. hasil titik feluh ko jgk. tapi keje opis aircond kuat tak kuar peluh kot. hekhek.

Kisah Minggu Lepas
Mulai Khamis lepas bos besau takde kat opis until la new year, kire until tahun depan la. Jadi takde la tertekan sangat. Bos gi olidei anak beranak dia dan ape lagi 'anak beranak' dia yang tinggal kat opis ni lega la sikit. Apa la agak2 bos beli souvenir untuk kitorang kat sini. Ari Khamis lepas before bos berangkat bos kecik ati sebab kitorang makan mekdi ramai-ramai tapi tak ajak bos. Huhuhu.


Kisah Minggu Ini
Takde ape yang menarik rasanya minggu ni. Hanya buat tugas rutin kerja. Tak lama lagi da nak masok tahun barukan. Byebye 2010 Welcome 2011. Secara jujurnya aku tak pernah ada azam, azam yang betul2 azam lah. Jadi tak dapat lah nak review balik sama ada azam tahun ni da tercapai atau tak. Jadi aku berazam untuk tahun 2011 ni aku nak pasang azamlah. Dan mendisiplinkan diri untuk capai azam tu. Cewah. Cakap kobar-kobar je kan.

Hurm tahun depan akan bertambah lagi satu usia. Weeeee. Tua sudah. Patut la sekarang ni makin sensitip. Makin tua rupenya. Huhuhuu. Okelah mau back to work. Chow cin chow~

4 comments:

~FaDziLaH~ said...

Sabar la ye Ona. Keje mana2 pon sama jek. SAYA YANG MENURUT PERINTAH kt gomen ni lagi la melambak tensennyer. Asik kene tembak jer... ngan public lagi tuh. Kuwang2...kalo performance Ona baguih ada chance naik gaji or dpt bonus. Kami ni ha...bonus pon x dapek. Nganga je la...

husna.Rahman said...

hahaha..
orang target macam nak masok gomen kak..
ayah kate matlamat jangka panjang bia keje gomen...
hehe...
tula....bila ngadu ngan ayah, ayah salu kate keje mane ade senang..
tahan je kene marah..
lama2 lali...
kehkeh

Oda Willy said...

kecik ati jugaklah makan mekdi tak ajak...huhh!

husna.Rahman said...

haha...
dengan besar hatinya I makan mekdi~

awummm~