Wednesday, December 22, 2010

Sure ke anda okay?




Video ni aku tonton bila Hani my ofismet story mory pasal video ni. Pastu bila online terus pi cari video ni kat u-tiub.

Search---> Klik---> Tonton---> Diam ---> dan Pikir.

Bila selesai tengok video ni buat aku fikir dalam-dalam. Lama dah rasanya tak fikir dalam-dalam sebab sejak da keje jadi malas nak fikir. Hekhek. Tapi video ni ajak otak dan akal aku untuk kembali berfikir pada isu-isu serius. Kalau dulu aku hanya fikir isu-isu serius ni bila buat asaimen jep. Tu pon sebab terpaksa kan.

So dah tonton video kat atas ni kan.
---------> 'Ape pendapat korang?'
I guess most of you akan keluarkan komen-komen yang menentang dengan apa yang Azwan Ismail ni katakan kan. Samelah dengan aku.

Masyarakat Malaysia sekarang ni makin berpegang pada prinsip 'bebas bersuara'. Maklumlah, negara da lama amalkan pemerintahan demokrasi, jadi sesiapa pon berhak bersuara. Tapi yang tak sedapnya bila bersuara hingga lupa yang diri ni dilahirkan sebagai Islam.

Islam sekarang ini hanya pada nama. Hanya pada bibir. Atau lebih tepat realitinya sekarang Islam hanya pada IC.
---------Kes 1: Si Islam dengan selumber ber-comolot dengan kekasih hati hanya sebab terpilih KLCC berbanding pakwenya. Nak pujuk punya comolot pon comolot lah. Iye, inilah Islam pada IC.

---------Kes 2: Si Islam dengan selumbernya membuat statement 'SAYA GAY, SAYA OK'. Bajet dah jumpe kekuatan diri bila da berani mengaku diri gay kan.

It is not a better world dengan mengakui yang kau adalah seorang Gay. Hakikatnya 32 tahun yang kau gunakan untuk meyakinkan diri kau adalah seorang gay adalah sangat sia-sia. It is not something to proud of. Dan dengan video macam ni seolah-olah kau mengajak dan menggalakkan orang lain bahawa 'ITS OKAY TO BE GAY'...what the~

Dan nyatalah tanda-tanda akhir zaman semakin ketara di mata kita.

Dan bila melihat kepada video 'saya gay, saya okay' sebenarnya membuatkan aku sedar yang tanda-tanda akhir zaman semakin dapat dilihat. Dan aku berkata dan memberi pendapat di atas bukanlah dengan merasakan aku sebagai Islam yang sempurna. Sesungguhkan aku jauh dari sempurna dan masih berusaha untuk menjadikan diri aku sebagai Islam yang sempurna di sisi Allah.

Dan aku akui diri aku pon tidak terlepas dari melakukan dosa. Dosa-dosa kecik tu dah berkati-kati kot kan. -dekah. Aku bukan malaikat. Kalau mengumpat tu syok tak hengat. Kalau ketawa tu gelak berdekah tak ingat dah aurat suara. Tapi sekurang-kurangnya aku masih berasa di landasan seorang Islam dan mengagungkan Islam itu sebagai agama aku.

Syaitan itu tidak pernah sesaat pon berhenti dari menghasut kita untuk melakukan kemungkaran. Tapi bila melihat video seorang hamba Allah tewas dengan godaan syaitan dengan menjadi gay, haruslah sebagai Islam kita merasa sedih dan takut.


Aku doa pada Allah dalam setiap solat aku agar jangan dipesongkan akidah aku sebab aku mahu mati dan hidup sebagai Islam. Amin.


tapi aku suka dengan ayat dia yang ni........
"saya yakin keadaan akan jadi lebih baik, kita cume perlu mencari sumber-sumber kekuatan di sekeliling kita"
Boleh apply kata-kata yang aku consider boleh jadi ayat motivasi, cuma jangan plak pi apply nak jadi gay ockay! Apply kat situasi yang tak bertentangan dengan Islam la.

No comments: