Saturday, July 17, 2010

Nenda~


Banyak yang ingin aku luahkan. Da bersusun karangan 10 perenggan, tapi ntah kenapa semuanya jadi tersekat. Dan aku delete semuanya sampai yang tinggal hanya skrin putih. Aku tau kalau aku luahkan entah apa spekulasi orang. Dan aku tau ianya akan hanya meng-worse-kan keadaan.

Lama aku tak update blog, bukan hilang ntah ke mana. Tapi terlalu banyak perkara yang nak diluah sampai aku jadi malas nak menulis. Bila jari da kat keyboard, berlumba2 idea nak tulis. Pening aku dengan idea yang berebut tak tentu pasal tu terus bantutkan mood aku.

Ye mood. Mood sejak akhir2 ni swing macam buaian. Cam nak mengamok jek rupe-rupenya nak period. 'Patot-lah'. Susah jadi perempuan, tiap bulan jadi temper tak tentu pasal. Mujur tahap aku leh kawal lagi. Jarang sangat nak temper sangat. Yeke?? Ntah.

Besok nak balik kampong. Pagi tadi makngah kol mak. Kate makngah wan da meracau-racau. Dia wat ayat 'kakak mak datang jengok', 'si polan ni datang jengok mak'. Padahal yang wan sebut semua tu da takde kat dunia. Keadaan wan mmg da uzur. Risau aku. Semoga wan makin sihat. Aku doa wan main sihat even nyanyok dia makin teruk.

Dulu masa wan sihat, wan rajin sangat masak itu ini untuk kitorang. Paling feveret kadang2 petang2 wan wat megi. Megi wan sangat special. Macam2 wan letak lam megi, ikan bilis, bawang byk2, kobis, karot, kacang panjang. Pastu wan tambah rencah sendiri lebih2. Best. Kitorang sama2 sepupu akan rebut2 makan. Ended dengan air teh. Peh. Tapi tu dulu mase wan sihat. Sekarang wan da terlantar sakit.

Tiada lain melain kan aku doakan wan aku sembuh dan makin sembuh.


~wan~

::owh, pasan something tak?? tak pasan ker? pasan kan? ala, layout blog ni. barukan::
::haha. sebenarnya lama dah nak cari cenggini. simple. mmg suke sangat sebab nampak smart::
::rupenya ubah kat setting jek::
::tnx for mr hiro sbb ajar::

'uh, kembali bermood untuk berblogging'



.

8 comments:

Anonymous said...

SABAR YER ONA..
MOGA WAN CEPAT SEMBUH...

husna.Rahman said...

doa saya pon begitu jugee~

Duniakuabstrak said...

nenek u can do it!! =)

husna.Rahman said...

haha..

just do it nenek..

tnx!

Amir Syahir said...

cinta sampai mati..moga kita juga..eh cm pelik jerk..ehee.

husna.Rahman said...

haha..
apakeh tu bro..
cinta sampai mati pd tuhan lor~

Husna Adilah said...

usna sayang akak onaaa!! >_<

husna.Rahman said...

AKAK SAYYANNNGGG AWAK JUGAKK!!

plus rindu awak jugak!!!

nak jumpe awak kat floor cam dulu~

nak awak singgah bilik akak sbb nak make sure akak da bgn tido belom.

uhhuw~

SOB SOB~