Friday, November 19, 2010

Birthday DO-PLOH-PAT aku~


Cik Vedah : Umur ko berapa?
Aku : Kenapa?
Cik Vedah : Saje nak tau...ni befday ko yang ke berapa.
Aku : Oh...yang ke do-ploh-pat   *sambil kepala tunduk cakap bisik-bisik* 

Yea. Aku tahu, aku dah tua. Dah doplohpat. Tapi kan Kak Nita Sarawak kata umur hanyalah angka. Angka jeh! Kalau bilang doplohpat tu guna jari kaki campur jari tangan tak cukup lagi empat je jari je. Okelah dari tak cukup lagi 20 jari kan. Ahaha!



18 November tahun lepas *mode flashback* aku sambut birthday seperti gambar di atas. Tahun lepas aku kene habes-habesan. Baru lepas miting KKC. Masa turun ke PKP tu aku tau dah memang KENAA la nih. Standby. Masuk PKP sume MTM da ada, berlakon cam takde pape berlaku. Huh!

Then masok je bilik MTM tetibe------------> incik ex boypren pegang kek untuk kiteee. Yeay. Nyanyi ramai-ramai. Tepuk-tepuk. Tapi hati masih gusar. Musykil. Dalam hati kate "takkan kek je...mana tepung tak pon telor".

Aku biasa pedajal orang time besday. Takkan korang relax jek. Dan tetibe ada bunyi bising gile kat telinga. Betol2 kat telinga aku......... WOOHHHHH!!!!!!!!! KORANG SERANG AKU DENGAN SPRAY BUIH!!!!!!!!! (cam lam gmbr atas). Fine! Berlari aku satu PKP. Try dapatkan spray tuh. Tapi Mr Qamarul tak mo lepas. Fine! Ahaha. Then dah penat baru dapat potong kek atas meja pingpong tuh. Pastu aku dengan bangganya kate "sebbek buih jep bukan tepong! haha. selamat aku".

Rupanya itu hanya mukadimah. Korang pakat panggil aku keluar dari PKP, konon nak aku tolong pasang khemah kan. Aku berdiri je tengah dewan tu 'ARGHHHH. Dunia gelap!!!! Apa yang masok mata ni!! Oh no! TEPOONNGG! Siut. Aku ingat terlepas dari kene tepong tawar, rupanya ada serangan fasa ke dua. Uh, indahnya donia~ Berlari pecut lagi cuba rampas plastik tepong. Bila tepong dah berpas dari tangan ke tangan, bayangkanlah 1 dewan bersepah. Tepong bergelimpangan. Satu hal pulak kita mengemas kan. Ahahha. 

Bila ingat semua ni aku senyum sorang jek. Best sangat time tuh. Even penat+comot+berlengas, tapi hepinya malam tuh tak terkata. Thank pada sume MTM malam tuh especially Aida, Ajaq, Dalila, Odah, Q dan tak lupe incik exbf sebab celebs sama-sama malam tuh. 

*kembali pada mood zaman sekarang*

Tapi itu kesah tahun lepas. 365 hari yang lepas. 18 November tahun ini sambut dengan famili. Dah takde lagi sesi tepong tawar, kene mengena. Kalau kene tepong pon tepong tu mak dah siap masak jadi kuih untuk dimakan. Kan berpaedah tu.

Balik-balik aje dari keje semalam, lebeh kurang pukul 7--------->SURPRISE! Ade kek birthday! Hikhik. Tertacing seketika. Jenis famili aku kalau sambut besday kitorang takdelah meriah bagai nak rak. Even dengan sebijik kek dah cukup buat aku hepi sebab as long as aku bersama dengan insan yang aku panggil mak ayah adik dan along, ke empat-empat insan ni da cukup buat birthday aku bermakna. Aku tak boleh bayangkan hidup tanpa salah seorang dari mereka.

Along kata dia mintak cina tu tulis 'HAPPY 24th BIRTHDAY GEDIK!' Tapi tetibe tak muat kek pulop. Haha. Niat tak baik ko tergendala takpe tahun depan suruh cina tu kecik kan font jadi font 4.5. Kecik gilos kot 4.5. Ahaha.

Silalah enjoy dengan gmbr2 di bawah. Oleh kerana emak dengan along tak pakai tudung, ayah dengan adik plak tak berbaju separuh bogel (oh sambutan hari jadi paling lucah!) maka hanya gambar aku jela yang masok. Yang lain itu SENSORED! 


 dan lagi~
 .
.
Dan birthday tahun ini yang buat aku makin tacing adalah 3 entri khas yang dibuat oleh insan yang bermakna dalam hidup aku. Bila bace rasa kembang kuncup kembang kucup hidong. Oh sayang korang! Sila-lah klik kat nama-nama bawah dan silalah bace okeh. Aku dah link-kan~

Incik Poet
Sistah Lurunna yang somel
Ajaq Geng Luch Seumur Hidup
*sudi2 la klik*

Terima kasih untuk semua birthday wishes korang untuk aku.
--Terima kasih pada yang wish di wall facebook (tacing!)
--Terima kasih pada yang wish kat henfon (tacing!)
--Terima kasih pada yang wish kat email (tacing!)
--Terima kasih pada opismate yang nyanyi ramai-ramai masa morning meeting
--Terima kasih pada bos wish jgk (aku dapat angpau besday nanti weh!)
--Terima kasih pada wat entri untuk aku (yang ni mmg tacing gile!!)


--------- Ini status fesbuk aku currently. And i mean what i said dalam ayat di atas. Ikhlas dari lubuk ati yang soci ini oke. Terima kasih pada semuaaaaaa yang wish! Aku sangat hargainya!


Terasa bajet di situ~

Dan lagi satu gambar anak dara pak rahman yang da masok DO-PLOH-PAT tahun ni adalah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Guess what! 
TAK NAMPAK TUA KAN!! KAN? KAN?!

*aloh nampak korang angguk. kantoi~*
p/s-sila abaikan tudung selekeh cam hendon tuh~


::okelah. hope you enjoy your reading. have a nice weekend yaw::
::uhuh, sok koje. shit!::

4 comments:

Oda Willy said...

:')
a moment to remember, sumpah rindu nak membaling tepong tawar...! geng mtm yg hapening!

husna.Rahman said...

sumpah pling tepong kt org mmg best!

tnx to Allah sbb bg kte pluang rasa m0ment indah camtu kan..

tetibe tringat time bday awak aida,konon tanak kuar dr blik exec la kan..puas tarik awak woo0o..last2 kne!

Anonymous said...

tacing pulak ingat cite lame2

husna.Rahman said...

Q--sgt tacing...rindu kan semua2 ni!
kite takkan lupekan mtm0910..korg rawk!