Tuesday, November 30, 2010

Kalau tak suke jangan bace!

.
Oke gedik tak saya kalau saya kate saya terasa nak kawennnn sangat2 sejak dah keje ni. Hohoho. Betol. Padahal keje baru 3 bulan. Lama dah saya simpan benda ni dalam hati tapi arini terasa cam nak meluah kat belog kesayangan saya ni. Even saya takde calon, atau dalam erti kate lain saya yang membuatkan calon suami saya hilang, tapi dengan tak malunya saya kate yang saya dah rasa macam nak kawen.

Saya perasan jugak yang saya akan mudah tertarik kalau empunyer blog tu da kawen. Lagi-lagi plak kalau dah kawen dan dah beranak kecik sorang dua atau pun ngah pregnant. Blog-blog yang macam ni mesti saya akan baca dengan excited setiap kali diorang wat entri baru.

Mungkin sebab saya belom melaluinya, jadi saya teruja nak tau macam mana seorang ibu mengandung, seorang isteri, seorang ibu beranak satu melalui kehidupan masing-masing.

Ni adalah blog yang palingggg saya suke bace. Juliahoneyshake. Saya memang suke gila bace belog ni. Empunyer blog nama Julia. Say jumpe belog ni masa blogwalking kat blog Perempuan Jomblo. Bila first bace blog Julia ni rasa cam welcome sangat kat belog dia. Dan saya suke cara penulisan dia. Tapi sekarang ni saya rasa macam something missing sebab Julia dah stop berblogging for awhile due tu some reasons. Dia ade anak yang sangat somel oke!!!

Then belog ni pon saya suke bace. Carnation. Empunyer blog ni dulu satu kolej dengan saya, kawen masa tahun akhir belajar dan sekarang ade baby under construction dalam perut dia. Huhuhu. Cerita-cerita dia pon suwet jek.

Yang ni pon saya suke singgah jugak KireeCasio. Saya kenal blog ni dari kawan baik saya Siti. Dia yang introduce. Tak kenal pon tuan belog ni. Tapi eversince bace blog ni terus jatuh chinta. Masa mula-mula follow empunyer blog ni baru je kawen, dan oleh kerana belog dia best, saya sanggup bace setiap older post and entri dia yang lama-lama sampai la khatam. Part yang paling saya suke bace masa dia mula-mula kawen. Oh suweettnyee! Buatkan saya terus berangan nak kawen jugak. Huhu.

Dan ini blog mother of two. Ekceli empunyer blog adalah isteri cousin saya sendiri. Isteri abang Adam. Empunyer blog dah ada anak dua. Dan saya suke jugak cara penceritaan dia. Suwet jugak. Sekarang anak dah dua. Sorang laki sorang pompuan. Dua-dua pon comel.

Ini plak belog ibu tabah. Icaziesyira. Sekarang saya suke jugak bace belog ini. Empunyer blog ade anak yang autisme. Mula-mula bace saya dapat rasa tabahnya perempuan ni untuk mendidik anak dia yang autisme. Dan dari ayat-ayat dia saya tau yang betapa besar harapan dia untuk melihat anak dia membesar macam kanak-kanak lain. Dan dari belog ini jugak saya byk belajar mengenai kanak-kanak autisme. Saya doakan Ayeesha akan semakin menunjukkan perubahan positip dan boleh memanggil ibu dia dengan perkataan 'mama' buat pertama kalinya.

Motip saya gemar bace blog-blog yang jatuh dalam kategori ni jelaslah menunjukkan tahap-gedik-nak-kawen-even-calon-takde. Dan ERRRRRRrrrrrr....ape motip tetibe aku nak ber'saya-saya' dalam entri ini. Selalunya dok aku-engkau jek. Mungkin harus supaya nampak efek gedik dan mengada-ngada.

Kalau sesiapa yang mencebik bila bace entri ni maap la ye, ada yang cam menyampah pastu terus kate 'gedik kot!', saya mohon ampun la ek. Sekali sekala nak gedik kat belog sendiri pe salahnye ye dak!!!


'aku-tak-gedik...cume gatei cikit jek. hohoho'

::agak-agak boleh tak saya survive dengan 'PJJ' ???::

4 comments:

~FaDziLaH~ said...

Hii Ona. Akak rs normal je bg gurl nk ada feelin cam nih. Mn der gedik pon. Ai lu pon cam tu gak. Hihi...Niway mekaseh yer sbb sudi nk terjah blog akk yg ntah paper tuh. Tq introduce gud blog & i loike yours too. So...x mo gedik2 k (^_^)

husna.Rahman said...

hukhuk..malu shaye..huhu

suke bce blog akak..entri pling best yg sara n aqil tdo tu..ganeh ben0 srh tp comel jek tgk.huhu

tnx for visiting.. :)

~FaDziLaH~ said...

Hahaha....kiter tggu Aqil plak besar sket. Mau bertinju kot time tido. Ish3. Akk suka pics Ona. Kretif la pose2 lam pics.

siti dahlia mohd rosle said...

ona : kireecasio tue kawan kak dee dari kecil..memang kawan baik..dari sekolah rendah lagi..ingatkan boleh kenalkan liza dengan dia masa majlis, tapi, kiree ada hal..tak dapat datang..nama kiree..nadiah..