Saturday, June 5, 2010

Saya punya impian gila tapi saya tak gila~

|
Dari kecil aku tak pasti apakah cita-cita aku. Sejak dulu berubah2. Kejap nak jadi itu, kejap nak jadi ini. Mase kecik2, cita-cita tipikal seorang kanak-kanak biasa la kan
Cikgu: Kamu nak jadi ape bila besar nti???
Murid2: Nak jadi doktor. Cikgu. Polis. Bomba.
Dan aku tak ketinggalan. Nak jugak jadi doktor la, cikgu la.

Hajat besar. Padahal tak tau ape minat dan kebolehan diri waktu tu. Add math pon hancur hancai.

Tapi aku penah la pasang impina nak jadi tukang-alih-suara untuk drama luar ngr or kartun. Jangan gelak kerana ini serius. Ade satu ketika aku rasa aku ade bakat tu sampai mak pon bagi galakan. Kat rumah bila time cuti sem, aku suke ejek suara katun2, suara pelakon drama latin.

Korang still ingat drama latin kat tv1 tajuk dia klu tak silap 'el amor como lo pintan'. Name watak utama Alicia, gadis hodoh yang jongang tapi syok ngan mamat ensem. Haha. Dulu aku ngan mak aku gile tgk cite tu. Macam2 lg cite latin macam maria mercedes dll (aku lupe). Then beralih plak kat kartun2 yang tunjuk petang2 kat tv9. Wonderpets. Sepanbob. Danny Phantom. Cat and Dog. Sume kartun tu aku layan sampai tiba2 aku pasang hajat nak cari duit lebey dengan jadi tukang-alih-suara or dubbing.

Dan aku pernah terbaca artikel kat paper yang reveal sape empunye suara doraemon dan nobita. Sume tu wat aku makin teringin nak jadi tukang-alih-suara. Siap google syarikat2 or agen yang mmg wat job alih suara ni.

Jadi dubbing suara ni aku pikir dpt la duit kocek, and orang pon bukan la kenal or cam sgt suara kite. Tak payah takot nak glamer2 cam artis sbb hanya suara je yang akan terkenal. Haha.

Tapi biasa-lah. Hanya stakat cita2 jangka pendek. Takde pon aku pi cube interviu sebab tak yakin. Rase2 cam mengarut jek. Maka cita2 ni sekadar angan-angan kosong mat jenin. Tapi yang pasti setiap orang cita2nya nak jadi insan yang berjaya. Same goes with me. Sape tanak berjaya ye tak. So pastikan ape2 je impian korang even nak jadi superheroes, wonderwomen, nak jadi CEO, nak kawin dengan dato', nak kawin anak dato' tu berjaya.


Cat and Dog. I hate this kartun ekceli dan tak tau kenapa. Tapi bila da takde cerita still layan jugak.

Sape tak kenal doraemon. Ye tak? Dan I bet sume orang pon harap nak ade doraemon dalam idop dia. Mintak je ape2 dari poket doraemon tu. Klu mintak dari poket aku ade habok jela. Haha.

Danny Phantom. Budak hantu yang ade kakak gothic dan parent yang cool.

Dan ini cite latin tu. El amor. Haha. Rase2 aku follow cite ni time aku form 3 kot sbb balik sekolah terus layan tgk cite ni, makan tgh ari depan tv ngan mak. Abez citer terus tetido dpn tv. Superb.

K la.
Babai.
Till then~
Ape plak impian mengarut korang?

4 comments:

aril said...

cita2 yg kita lafazkan depan cikgu bkn senang utk kita laksanakannya..cikgu tnya kta main jwp je wlaupun kita tak faham apa yg kita jwp..hehe :-)

husna.Rahman said...

hehe..
mase childhood people still so naive..
pengetahuan pon tak byk..
jd depan cikgu jawab jela..
bila usia makin matang baru la masing2 tau minat n kecenderungan dirikan..
hehe..
tnx for visiting..

Anonymous said...

sue dari kecik nk jd pnari..nsb bek la mak anta skola arab..hehe.. tp rs cm impian jd knyataan ble dpt amik koko bkredit seni tari.. paus ati.. cukup la smpn sbgai hobi..hakhak~

husna.Rahman said...

wowii...nanti leh da daftar masuk 'so u think u can dance'...
hehe...
tapikan sue..
kadang2 ade impian kite yang tak sesuai untuk kite laksanakan kan..
kdg2 kite tringin nak capai tp impian tu bertentangan dgn cara hidop kite...
sbenanye ade lg 1 impian, penah pasang angan nak jadi model jugak, model busana muslimah..haha
tapi keyakinan takde dan hanya sekadar impian kosong jek..
hehehe